Emelie: Mitt hjärta stannade av p-piller

image377

Bild: Aftonbladet.

När Emelie Westfält, 17, vaknade var vristen uppsvullen och blå. Stukning, sa läkaren. En månad senare stannade hjärtat. Blodproppen blockerade båda lungorna.


Okej man får lite tankar och tänker vilken stark tjej, hade aldrig orkat efter så jobbig period.. Alla har vi svåra stunder i livet och jobbiga perioder man måste kämpa sig igenom, det är väl klart? Thats life. Först tänker jag fan jag äter exakt samma p-piller som hon gjorde VARJE DAG, läskigt känner för henne verkligen som fick gå igenom det där och att dom inte kollade upp det på en gång att dom alltid bara kan ta saker föregivet så enkelt, hon är helt sönder opererad, men ändå så stark som bara kämpar vidare med ett hjärta som stannat bara 17år och hela livet framför sig. Vågar man fortsätta äta sina piller? Det är frågan, byta eller fortsätta eller SLUTA HELT?!

Kommentarer
Postat av: M-Lopez

omg..jag ska sluta nu!!!..:|

2008-02-24 @ 16:52:59
URL: http://micaelalopez.blogg.se
Postat av: Rebeccas

Micaela - Japp det är obehaligt, jag funderar fortfarande.. det händer inte många men klart det tänker ju alla det händer inte mig.. :/ *pepparpeppar*

2008-02-24 @ 17:01:22
URL: http://riibeccas.blogg.se
Postat av: maya

kolla upp om det finns i släkten! Om det gör det sluta på en gång tycker jag, jag känner Emelie och vet vad hon fått och kommer gå igenom, hon kommer antagligen aldrig bli helt återställd!

2008-03-18 @ 09:18:16
URL: http://metrobloggen.se/mayas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember you?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Alltomlinser.se

Brandos.se
Parfym.se
Gratisgodis.se