Nyårsafton - Summéring

Summé av nyårsmiddagen/kvällen .. Vaknade väldigt tidigt satt vid datorn en alldeles för lång stund började skala potatisen, tog fram kycklingfilerna så dem tinade i tid, gjorde såserna. Lagade alltså hasselbackspotatis med kycklingspett och två olika såser, Lime och Tzatsiki + baugetter & en stor sallad till det. Hade inte gjort limesåsen tidigare fann recceptet på nätet den är nu min favoritsås galet god, maten tog lite väl långtid att förbereda & tillaga (tack mamma för din extrahand i köket du gjorde ett super bra jobb!)

Där imellan hann jag duscha & knappt fixa mig innan några av brudarna kom tur att vi dukat & fixat allt klart flera timmar tidigare ialla fall. Men det gick fint maten blev klar strax efter att jag fixat bålen, lämnat den i lokalen & kunde springa upp igen med mina fina tjejer som hjälpte mig att bära ner maten, tack. Efterätten serverades en stund efter detta Kladdkaka m. varma hallon(mormors trädgård) & lätt vispadgrädde, vart väldigt poppis för den var så himla kladdig vi gjorde typ 1½ kladdkaka för mycket men det gjorde inget.


Sedan förade vi lite grann i lokalen & drog åt olika håll. Jag, syster, Lina & Emelie skulle packa ihop allting och städa undan då höjde vi musiken, basen till & drog på oss alla serpentiner tog undan varsin drinkpinne+ våra "partypipor" eller vad det nu heter & hängde på oss ballongerna när vi skulle dra ut.. haha Och sedan tog vi upp allt som skulle lämnas hemma hos oss & skulle dra på fest det blev inte riktigt som planerat åkte tillbaka till mariatorget, träffa lite folk sedan drog vi till Slussen för att möta tjejerna igen & ALLA kom/ranglade i tid till 12-slaget.. haha vilket crazy 12-slag alla skulle tända tomtebloss & dricka skumpa, älsklingar! Folk fattade inte att kl. var 00.00 så vi var dem enda som jublade i TID, för när båten lämnar hamn & tutar är kl 00.00 - det är 12-slaget på Slussen. Sedan var vi ute ett par timmar orkade inte dra vidare så drog hem med syster (gammal man är fan,) haha.. Vi åt en massa mat när vi kom hem & kollade på någon gala med mami.






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember you?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Alltomlinser.se

Brandos.se
Parfym.se
Gratisgodis.se